неделя, 21 декември 2008 г.

" Ако не ни пуснат на Варна, не знам как ще се оправяте от Букурещ"

Полетите ми с България еър не са много (поне на фона на общия брой), но до един са паметни и запомнящи се. Можем да направим reality-поредица...
Та летял съм с тях не само през "чартърното" лято, но и през мъгливата "зима"... Декември... Началото. Ще се прибирам... Ама нали трябва да е интересно! Буквам си от "нашите си билети" по 20 евро от Ница до Лондон, гостувам на братовчедка ми няколко дни и вече съм се възползвал от яката промоция на БГ еър LGW-SOF 76 euro OW !
Сутринта към 4,30 ставам (заедно с кака, че тя трябва да ходи на работа ), изпраща ме тя до Victoria station и оттам на Gatwick!
Чек-ин, както си му е редът, колежката ме информира, че полета е със закъснение и ми даде ваучер за консумация!
Минах анти-терористичната опашка (било е седмица след онази случка в Лондон...) и като истински Бен Ладен прекарах успешно без да разбера(открих я в раницата търсейки пари за нещо за пиене ) 1,5 л. минерална водЪ...
В уреченият час първоначално планиран за закъснялото отлитане се оказа, че самолета още е в София... В крайна смятка излетяхме почти навреме в 20,30
Нито дума извинение на борда, едвам изречено "добър ден"... И отговор "Да не съм баба Ванга тЪ дЪ знам къде шЪ кацнИем..." на въпроса как е положението с мъглата.
Следват съобщенията от капитана "Снижаваме се над София... Тръгваме за Пловдив... Няма място... Ще ходим на Бургас... Няма място... " И успокоителното : " Ако не ни пуснат на Варна, не знам как ще се оправяте от Букурещ"
Нейсе пуснаха ни на Варна, почакахме за стълба, за автобус, с едно подсвирване ни подкараха пеш към терминала... Почакахме багажа, тъй и не видяхме дори на снимка обещаният представител на компанията.
Няма да коментирам грубото и заядливо отношение на служителите посрещнали ни на Летище Варна, едното отворено гише на гранична, сърдития, явно току що събуден полицай.
Стигнахме до Ураааа! готовите вече два автобуса за София : единият през Пловдив,другият през Северна България. Шофьора на нашия уведоми пловдивчани " Я у Пловдив нема да влазим, кой е оттам шъ рипа на магистралата... " и рано сутринта 24-часовия полет приключи с пристигане на Аерогара София!

сряда, 17 декември 2008 г.

" Аааа аз служебна информация на български не съм оторизирана да давам."

Друг знаменателен допир с България еър.
Беше онова всеизвестно лято дето бяха подписали догтовори за чартъри и нямаха самолети за тях!
По това време работех за Изи.
Един френски учител от тези дето преподават Френски В (часове с чужденец за по-добро овладяване на езика) в Езиковите гимназии решил да спести някой лев и вместо AF SOF-CDG-NCE си взел Бг еър до Париж и Изи оттам предвидливо оставяйки си 6 часа между двата полета!
Но уви полетът на националния ни превозвач излита "почти по разписание" в 23,55 ч вместо в 08,35, т.е. цял час и половина след като Изито е кацнало в Ница.
Кацайки в Париж в ранната сутрин човека научава, че трябва да плати 56 евро. Докато обясненява на случая, минаваме НИЕ : аз,група колеги и новият маркетинг директор на оранжевите... Последният решава да направи жест и казва : " Донесете ми писмо от компанията, дето е закъсняла и ви качваме без да плащати нищо."
Да ама за Бг еър на CDG никой нищо не знаеше! Намесвам се аз, намирам телефона на парижкия офис и звъня. Вдига ми се и аз се представям кой съм и за какво звъня. За мое учудване отговора е : " Аааа аз служебна информация на български не съм оторизирана да давам." Аз заявих,че говоря няколко езика и я попитах на какъв може да дава. На което ми се отговори троснато : " На френски, но пак звъннете, че аз разговор започнат на един език, на друг го не довършвам!" Аз,нахален, звъня пак. Тук на мнОООго развален френски лелката ми обясни, че виждам ли те били закъснели в рамките на нормалното и били просто задължени да превозят пътника, но не били задължени кога !
В крайна сметка ни факсира една бележка, че полета им закъснял и качихме човека!

понеделник, 17 ноември 2008 г.

Още малко и ще ни убедят...

Валентин Йорданов: Искаме да върнем доверието на българите към Bulgaria Air

Валентин Йорданов е новият шеф на Представителството в Рим на Bulgaria Air. Той има богат опит в сферата на авиационното обслужване, натрупан в бившата авиокомпания "Балкан".

Отскоро оглавявам Представителството на Bulgaria Air в Италия и затова амбициите ми са насочени преди всичко към възвръщането на все по-голяма част от пътниците, особено българските, които се пренасочиха по разбираеми икономически причини към нашите конкуренти - нискобюджетната компания Wizz Air. Успех...

От 1 април ние също предлагаме промоционална тарифа, която е валидна за пътуване до 30 юни. Тя е от 69 евро в двете посоки - Рим-София, София-Рим, без таксите. Това е и нашият отговор на конкуренцията, която все по-масирано превзема пазара на Италия. Да, а на Уиз е 52 с таксите...

Ползваме основно нашия базов тип самолет "Боинг 733" - от 106 до 164 места. През зимата запълваме половината от местата. През миналата година сме превозили между Рим и София 20 810 пътника. За тази година амбицията ни е да превозим 25 770 пътници.

В сравнение с нискотарифните компании предлагаме, на първо място, по-богат опит и история на гражданската авиация, квалифицирани кадри, сървис на борда на самолета и на летищата. Предлагаме и много добра регулярност на полетите. No comment

Щеше да е смешно, ако не беше тъжно...

Самолет на Хемус "се подхлъзнал" (VAR/LBWN)

17 декември 2007 08:57 Агенция "Фокус" :
Самолетът на “Хемус Еър” е кацнал при сложни метерологични условия и при излизане по рульожката се е подхлъзнал в дясно. Това каза за Агенция “Фокус” изпълнителният директор на “Хемус Еър” Димитър Павлов. Той уточни, че излизане от пистата не е имало, а при левия завой по рульожката на пистата самолетът се е подхлъзнал. “Няма последици нито за пасажерите, нито за екипажа”, посочи Павлов. Той обясни още, че при снеговалежи и сложни метерологични условия, каквито са в момента, се случват подобни “подхлъзвания”, но те не носят опасности за пътниците. “Самолетът е бил напълно изправен”, категоричен бе Павлов.

netinfo.bg:
Самолет излезе от пистата във Варна Инцидентът е станал в неделя вечерта; няма щети и пострадали 17.12.2007 При рулиране самолет от типа British Aerospace B462 и излязъл от т. нар. рульожна пътека, съобщиха от пресслужбата на летището във Варна. Инцидентът e станал снощи, малко след 21.00 ч. Машината на "Хемус еър" в изпълнявала полет по линията София-Бургас през Варна. Всички пътници са изведени, няма пострадали или щети по машината. Пасажерите са били превозени от Варна за Бургас с автобус. Причините за инцидента се изясняват.

Монитор :
"Пилотът е бил наясно, че дължината на пистата няма да му стигне, за да спре самолета. Затова се е опитал да насочи машината по пистата за рулиране. За съжаление обаче не успял да завие и самолетът е заседнал в пръстта клай пистата."
Цялата статия - > http://www.monitor.bg/article?sid=&aid=142862&cid=1&eid=1245

Сензация :
"известната" певица Малина била на борда на сЪмольета :

Стандарт : Преживях невероятно голям кошмар. Нещо много страшно. Недоумявам какво и как стана. Още не мога да се отърся от спомена за ужаса. Гледала съм само по филми и телевизия подобни кошмари със самолети, но никога не съм си мислила, че може на мен да се случи. Времето беше ужасно. Пистата беше в лед, самолетът бе неконтролируем. Добре, че пилотът запази хладнокръвие. Самолетът се движеше с много висока скорост, клатеше се и тресеше. Всичко стана толкова бързо, че дори нямахме време да кажем по една молитва. Пистата свърши. Забихме се в някакви треви. Крилото бе на 4-5 см от земята. Аз си ударих няколко пъти главата в прозореца. Добре, че никой не пострада по-сериозно. Недопустимо е да се правят такива работи. Защо не ни върнаха, а решиха, че трябва да кацнем? Мисля, че пилотът спаси ситуацията и искам да му изкажа благодарност. Вечерта имах концерт, фирмено парти, как съм пяла - не зная. На връщане към София пътуването също бе много зле - 9 часа с кола. Но по-добре така, отколкото със самолет. Имах билети, но не ги използвах. Не зная дали скоро пак ще се кача на самолет. Недоумявам защо не ни върнаха, а решиха, че трябва да кацнем. Много приятели ми се обадиха да ме подкрепят.

Премеждията на Малина сигурно ще бъдат екранизирани в следващия й клип...

Bulgaria air - новият авиационен лидер...

Made in Митко Павлов.
В България бизнеса се крепи на двама мастодонти : Митко Пайнера и Митко Баето...

Полет Букурещ-София-Скопие-Тирана .... Това май ще е автобусна линия...

Ние предлагаме полети до първокласни летища, в удобни времена и с пълното обслужване на борда, което влиза в цената на билета – храна, напитки и т.н.

Предлагаме различни връзки през София – от Близкия Изток към Западна Европа и обратно от Западна Европа до региона и Близкия Изток. Това е нещо, което другите не го предлагат.
Близкия Изток : Веднъж седмично до Бейрут, два пъти до Тел Авив и през седмица до Триполи... На една ръка разстояние...
Региона : до Атина чат-пат, до Истанбул от време на време, до Тирана през Скопие веднъж в месеца...

Издаването на електронни билети няма да е по-евтино от това на хартиените, тъй като се повишават разходите за системи за резервация. Само някои авиокомпании, при определени условия, биха могли да намалят разходите си с 1-2 евро на пътник във връзка с електронните билети... Митко Павлов

Преходът към електронни билети, при който пътниците ще плащат за билетите по интернет, ще позволи да се намалят разходите на авиокомпаниите, а също ще спаси от унищожение десетки хиляди дървета, чиято дървесина се използва за хартия за билети, се казва в съобщението на международната асоциация. IATA

Нови честоти за Брюксел. Вече има дни с по 2 полета. Сутрешният полет не прави връзка от Варна. Вечерният...не прави кръзка за Варна. Ама колко добре е измислено, това е първата компания която успява да НЕ прави връзка...

Авиокомпанията ще се превърне в балканска "совалка". ... и ще изпълнява ВИП-полети с летяща чиния за Доган...

Очакванията са ръстът на авиопазара 2009 година да бъде генериран основно от българските авиокомпании.

"България Еър" е единственият български авиопревозвач, който извършва полети между България и Албания. Билет до Тирана за отиване и връщане струва около 200 евро.

България еар ще се опита да се конкурира с Wizz air.

Пътниците на България Ер срещу своята бордна карта ще могат да ползват отстъпка за различни видове застраховки, предлагани от ЗПАД "Армеец".Отстъпка от 10% се предоставя за застраховка " Помощ при пътуване в чужбина " , Туристическа застраховка на територията на България, Застраховка злополука на местата в МПС , "Защитен дом", " Защитено имущество ", както и отстъпка от 5% за " Каско " и " Каско удължена гаранция ".

Ще се спрем на "Еърбъс", тъй като до производството на самолетите осигуряват лизингови машини, безплатно обучение на екипажи и по всяка вероятност ще дадат и един тренажор за обучение. Все още няма подписан договор, уточни Керезов. Той обясни, че за доставките се чака доста и оптимистичните срокове са 2014 г." Мислим в перспектва...

Сред основните задачи на националния превозвач е да стигне до стратегическото решение с кой от световните алианси да търси обединение. Преди да се случи това обаче, пак в изпълнение на приватизационната програма "България ер" трябва да се стабилизира и да разшири своите дестинации, както и честотата на полетите до най-популярните от тях.

България : на изток граничи с ТИМ, поглед от Easyland към... Тимландия или новото име на Татарстан

Реших да си направя блог, където ще давам своят поглед за това как изглежда нашата авиация(и не само) отвън, когато си не само пътник, а човек от бранша...
Коментарите ви са добре дошли...
Първото издание за един паматен полет : Работна командировка до Варна, годината е 2005 или 2006... Полет с Австрийски до Варна, mission completed, и подарък от шефа 6 дни отпуск и самолетен билет Варна-София с Хемус.
Първата изненада е приятна познавам цели две от "наземните стюардеси" (още ми е смешен този термин)...
Бърз чек-ин и хайде в бордна зала.
Тук scoop №1, идва време за полета и вместо съобщение от типа "Каним пътниците на авиокомпания ..." дойде еЛегантна лелка, редовен пациент на д-р Емилова, сложи ръцете на буквата Ф и се провикна "Айде кой е за София...". Колегата ми (който слава богу като всички французи не е на "ти" с чуждите езици, да не говорим за българския...) ме изгледа смаяно и погледна лелката с неразбираща смутена усмивка, на което получи отговор на перфектен английски с Ллеек каспичански акцент "FOR Sofia pliiizzz"...
Качваме се в автобуса който ни закарва до превъзходен самолет в цветовете на Аlbanian airlines , на въпроса ми с това ли ще летим, моята позната, която междувременно беше пристигнала ме успокои : " Ааа той си е наш, ама го бяхме дали на албанците и сега нема пари да се пребоядиса...". Ха сега обясни това на средностатистическия европейски авиационен служител...
Посреща ни усмихната "небесна" стюардеса с изражение на лицето "умря ми хамстера, не съм взела заплата, сутринта спуках гума, а той добър ден "...
В това време една пътничка задръстила пътеката опитвайки се да вкара чантата си на определеното място, получи любезно подканване от другата стюардеса : " Айде мърдай дее..."
Указания за безопастност, едно момиче срещу мен послушно започва да си слага колана, който и остава в ръцете... Въпрос към стюардесата : " Ами сега?" и отговор : " Ами сега ше си го държиш... Ама по добре се премести...".
Добре поне, че оттогава има развитие... To be continued...